RETRAGEREA DIN CONTRACTUL LA DISTANTA. POLITICA DE RETUR A RED-BOX.RO

 

1. Retragerea din contractul la distanta

1.1 Prevederi generale

  1. Clientul/Utilizatorul are dreptul de a se retrage din Contractul la Distanta, fara a preciza motivele si fara sa suporte orice fel de cheltuieli, altele decat cele prevazute de lege. Pentru exercitarea dreptului de retragere in termenul prevazut de Legislatia Incidenta, Clientul/Utilizatorul trebuie sa informeze Vanzatorul cu privire la dreptul de a se retrage utilizand o declarație neechivoca, care poate fi trimisa direct prin posta sau prin e-mail la adresa: support@red-box.ro.
  2. De asemenea, clientul poate utiliza modelul formularului de retragere care poate fi accesat aici, dar acest lucru nu este obligatoriu. Formularul poate fi completat si trimis electronic direct pe site-ul nostru sau il puteti trimite prin Posta Romana sau scana si trimite la adresa de e-mail: support@red-box.ro.
  3. Perioada de retragere din Contractul la Distanta este de 30 zile si incepe de la data la care Produsul a fost preluat de catre Client/Utilizator sau de catre o parte terța desemnata de acesta, alta decat Curierul, iar in cazul unui Contract la Distanta care include mai multe Produse care sunt livrate separat, in loturi sau parţi, de la intrarea in posesie a ultimului Produs lot sau parte.
  4. Vanzatorul are obligatia de a comunica Clientului/Utilizatorului confirmarea de primire a retragerii, iar in termen de cel mult 14 zile calendaristice de la primirea din partea Clientului/Utilizatorului a declaraţiei de rezolutiune a Contractului la Distanta, va restitui acestuia, in principiu, toate platile efectuate de acesta, mai putin costurile de livrare ale Produsului.
  5. Clientul/Utilizatorul este responsabil pentru orice diminuare a valorii Produselor, ca o consecinta a manipularii acestora in alt mod decat cel necesar pentru a se familiariza cu natura, proprietatile si functionalitatea Produsului. Pentru claritate, Vanzatorul va retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Produsului, care variaza intre 10% si 60% din valoarea initiala a Produsului, dupa caz.
  6. Vanzatorul va returna Pretul folosind aceeași metoda de plata pe care a folosit-o Clientul/Utilizatorul, dupa cum urmeaza:
  7. Pentru Comenzile achitate cu card bancar, prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;
  8. pentru Comenzile achitate in regim ramburs/cu numerar in Pick Up Point/Centrul Post Collect, prin restituirea sumei in contul bancar transmis de Client/Utilizator, care trebuie sa fie exprimat in RON. In situatia in care Comanda este achitata cu cardul Revolut, rambursarea sumei in discutie se face in contul de card respectiv.
  9. Clientul/Utilizatorul are obligaţia imediata, dar nu mai tarziu de 14 zile calendaristice de la data in care a informat Vanzatorul de retragerea din Contractul la Distanta, sa restituie Produsul Vanzatorului sau sa-l puna la dispoziţia persoanei indreptaţite de Vanzator sa-l preia. Pentru respectarea termenului este suficienta restituirea Produsului inainte de expirarea acestuia, la Sediul Vanzatorului situat in Bucuresti, Intrarea Neatarnarii, nr. 15, ap. 7, Sector 1, in caz contrar Societatea rezervandu-si dreptul de a amana rambursarea contravalorii Produsului pana la primirea unei dovezi conform careia acesta a fost expediat.
  10. Pentru anumite Campanii Promotionale, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a stabili un termen diferit de exercitare de catre Consumator a dreptului de retragere, insa cu respectarea termenului minim legal de 14 zile prevazut de Legislatia Incidenta, termenul specific de exercitare a dreptului de retragere urmand a fi mentionat in cadrul fiecarui regulament de Campanie Promotionala, daca va fi cazul.

1.2 Exceptii de la dreptul de retragere din Contractul la Distanta

  1. In conformitate cu articolul 16 din Ordonanta de Urgenta nr.34/2014 privind drepturile Consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Consumatorul nu isi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator: produse de nutritie, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice sau de alta natura care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala/aparatul reproductiv/parti intime (din motive de igiena, acestea se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate prin inlocuirea elementelor ce au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala/aparatul reproductive/parti intime).
  2. Pentru claritate, conform dispozitiilor art. 16 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, sunt exceptate de la dreptul de retragere din contractul la distanta urmatoarele:
  3. Contractele de prestari de servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al clientului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de catre vanzator;
  4. furnizarea de produse si/sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care vanzatorul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
  5. furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de cumparator sau personalizate in mod clar;
  6. furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  7. furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de cumparator;
  8. furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  9. furnizarea de bauturi alcoolice al caror pret a fost convenit in momentul incheierii contractului, a caror livrare nu poate fi efectuata inainte de 30 (treizeci) de zile si a caror valoare reala depinde de fluctuatiile de pe piata pe care Vanzatorul nu le poate controla;
  10. contractele in cazul carora clientul a solicitat in mod special vanzatorului sa se deplaseze la domiciliul sau pentru a efectua lucrari urgente de reparatie sau de intretinere. Daca, cu ocazia unei astfel de vizite, vanzatorul presteaza alte servicii in afara celor solicitate in mod expres de cumparator sau furnizeaza alte produse decat piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrarilor de intretinere sau de reparatie, dreptul de retragere se aplica respectivelor servicii sau produse suplimentare;
  11. furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
  12. furnizarea de ziare, periodice si reviste, cu exceptia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii;
  13. furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al clientului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere.
  14. Prin urmare, Cumparatorul ia la cunostiinta faptul ca nu se va prevala de dreptul sau legal de retragere cu privier la produsele desigilate de el, a caror noua comercializare de catre Red Box ar putea prezenta riscuri din motive de igiena sau de protectie a sanatatii pentru consumatori (i.e. produse de ingrijire, articole de uz intern, inclusiv dar nerezumandu-se la lenjerie intima sau articole de uz sexual etc.)
  15. In cazul produselor sub forma de seturi sau sortimente, acestea vor fi returnate in intregime, chiar daca reclamatia se refera doar la un singur obiect din set sau sortiment, acesasta prevedere neaducand atingere mentiunilor anterioare.

 

2. Politica de Retur a Red-Box.ro

2.1 Aspecte generale

  1. Red Box ofera retur gratuit pentru Clientii/Utilizatorii care notifica intentia lor de a se retrage din Contractul la Distanta, in termen de 30 zile, cu exceptia unor prevederi exprese contrare mentionate in Termeni si Conditii pentru anumite categorii de Produse, dupa caz.
  2. Singurul cost pe care Clientul/Utilizatorul trebuie sa-l acopere este acela de livrare a produsului returnat la sediul Societatii. Produsele se pot returna prin orice firma de curierat care asigura livrarea coletului de retur la sediul Societatii, in Bucuresti, Intrarea Neatarnarii, nr. 15, ap. 7, Sector 1.

2.2 Modalitati si Termene de Returnare a Produselor

  1. Clientul/Utilizatorul se obliga sa notifice Red-Box.ro intentia sa de a returna Produsele achizitionate, prin e-mail la adresa support@red-box.ro, in termen de maxim 30 de zile calendaristice de la primirea Produselor. In caz contrar, Red-Box.ro poate refuza coletul.
  2. Informatiile necesare care trebuie furnizate Red-Box.ro pentru trimiterea curierului sunt urmatoarele:
  • data primirii coletului;
  • numarul Comenzii;
  • suma de returnat;
  • datele contului bancar.

2.3 Conditii de returnare a produselor

Prevederi generale:

  1. In orice situatie de returnare a Produselor, acestea trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost trimise Clientului/Utilizatorului, impreuna cu toate accesoriile si documentele care au insotit Produsul respectiv (i.e. factura, certificat de garantie, cabluri de alimentare, etc.).
  2. Produsele trebuie sa fie returnate in aceeasi conditie in care au fost primite de catre Client/Utilizator si anume fara defecte (cu exceptia viciilor ascunse si exceptand defectele deja semnalate anterior de catre Client/Utilizator in corespondenta purtata cu Departamentul CS).
  3. In conformitate cu dispozitiile legale aplicabile, Red-Box.ro isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea urmatoarelor produse:
  • susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • sigilate, care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator (i.e. produsele de uz intern sau sexual etc.);
  • care, dupa livrare, potrivit naturii lor, sunt inseparabil amestecate cu alte asemenea elemente;
  • care nu au pulverizator, din categoria Parfumuri;
  • de uz alimentar.

Pe fiecare pagina de Produs exista informatia privind posibilitatea ca acesta sa fie returnat de catre Client/Utilizator. Produsele ce constituie un set trebuie returnate ca set.

In cazul in care o Comanda, la care s-a oferit unul sau mai multe Produse cadou, este returnata integral, Clientul/Utilizatorul este obligat sa returneze si Produsul cadou in starea lui originala, respectiv nedeteriorata si cu ambalajul sigilat. Conditiile Campaniilor Promotionale efectuate de catre Red-Box.ro sunt prezentate in cadrul sectiunii 10 din Termenii si Conditiile Red-Box.ro. In ipoteza in care Produsul cadou nu este returnat, valoarea returului va fi diminuata in mod corespunzator cu valoarea produsului cadou.

3. Termeni si conditii privind returul

 Red-Box.ro va accepta ca retur produsele care:

  1. sunt in ambalajul original (nedesfacut) si nu sunt deteriorate si nici nu prezinta semne de uzura, respectiv in starea in care au fost livrate Clientului;
  2. nu sunt in ambalajul original (in aceasta categorie sunt incluse si produsele care sunt returnate in ambalajul original, dar acesta este deschis) si prezinta doar semne in urma manevrarii, necesare pentru a stabili natura, caracteristicile si functionalitatea produselor atunci cand acestea au fost despachetate si asamblate. Clientul are astfel posibilitatea de a vedea si testa bunurile acasa, fara a le folosi.
  3. Red-Box.ro va rambursa contravaloarea bunurilor mentionate anterior in cazul in care produsele nu sunt folosite si sunt in ambalajul original, returul se poate face in interval de 30 zile de la data la care bunurile au fost achizitionate, livrate sau ridicate.
  4. Red-Box.ro isi rezerva dreptul de a nu rambursa contravaloarea bunurilor care nu respecta prevederile specificate in acest document.
  5. Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie sa fie descurajanta pentru consumator in a-si exercita dreptul de retragere. Cu toate acestea, daca se ia decizia de a accepta returul acestor produse, Red-Box.ro isi rezerva dreptul de a reduce suma rambursata, intr-o maniera care sa reflecte reducerea valorii produselor. Valoarea rambursata va fi stabilita in functie de perioada de timp in care produsul returnat a fost folosit, precum si de uzura produsului. Valoarea rambursului va scadea cu cat produsul a fost folosit pentru o perioada mai indelungata iar semnele uzurii produsului sunt evidente, astfel valoarea rambursului este cea mai mica.

 

4. Rambursarea costurilor suportate de catre Client/Utilizator in legatura cu achizitia Produselor returnate

  1. Pentru retururile acceptate integral de catre Red-Box.ro, Clientului/Utilizatorului ii va fi rambursat, in interval de 14 de zile calendaristice de la data la care Red-Box.ro primeste din partea Clientului/Utilizatorului produsele returnate, pretul produselor returnate, precum si costul transportului achitat initial. Exceptie fac comenzile realizate in baza unui card cadou, pentru care utilizatorul va primi un alt cod de reducere cu aceeasi valoare. In cazul care valoarea comenzii clientului pentru care se face returnarea a depasit valoarea cardului cadou, clientului ii va fi returnata diferenta.
  2. Sumele in cauza vor fi returnate dupa cum urmeaza:
  3. Pentru Comenzile achitate cu card online, prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;
  4. Pentru Comenzile achitate prin ramburs/virament bancar in contul specificat de Client/Utilizator in cererea de retur.

 

5. Categorii de produse pentru care se NU aplica Politica de Retur

Prezentul document ce contine Politica de Retur aplicabila pe Red-Box.ro NU se aplica urmatoarelor categorii de produse:

  1. Textile (bluze, tricouri, halate, cearceafuri si lenjerii de pat, fuste, topuri, costume de baie, lenjerie de corp etc.)
  2. Spray-uri, geluri sau uleiuri de uz intern sau extern
  3. Produse de uz intim (vibratoare, dildo-uri, dopuri anale, masturbatoare, centura de castitate etc.)

Avand in vedere dispozitiile art. 16 lit. e) din Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, din motive de protectie a sanatatii si din motive de igiena, pentru produsele din categoriile de mai sus, in cazul in care lipseste ambalajul produsului sau acesta a fost desigilat/deteriorat sau produsele prezinta semne de uzura/utilizare/deterioare, acestea nu vor putea fi rambursate sau schimbate.